ارائه دهنده خدمات عملیات حرارتی
مطابق با دانش و تکنولوژی روز دنیا

به منظور بهره گیری هــر چه بیشتر و برداشــتن گام های علمی برای کاربــردی نمودن مباحث تـخصصی صنعت متالورژی در ایران، شرکـت حرارت ساز پویا پس از کســب تجربه در این صنعت و با هدف ارائه خــدمات عملیات حرارتی مطابق با امکانات و تکنولوژی روز دنیا، در سال ۱۳۷۷ تاسیس گردید.

در راستای این هــدف، شرکت حرارت‌ساز پویا گــسترش کمی و کیفــی چشمگیری داشته است. به گونه ای که با افزایش ظرفیت خدمات و ایجاد آزمایشگاه کیفی مجهز، برای اولین بار در ایران مطابق با استاندارد های جهانی گام بلندی را در اعتلای صنعت متالورژی کشور برداشته است.

امید آن داریم که با همت و تلاش مثبت و مستمر ، مسیر توسعه و اعتلای صنعت متالورژی کشور را ادامه دهیم.

خدمات

  • سخت‌کاری

    عملیات حرارتی است شامل گرم کردن جـسم تا درجــه حرارتی بـالاتر از دامنـه بحرانی (AC3) و نگهداری در این درجه حرارت به منظور یکنواختی ساختار و سپس سرد کردن مجدد در یکی از محیط های آب، روغن ویا هوا به گونه ای که از دگرگونی فازی آستنیت/پرلیت، جلوگیری شده و ساختار زمینه مارتنزیتی گردد.

  • کربورایزینگ گازی

    عملیات حرارتی است که در آن بـا وارد کردن کـربن در قشر سطـحی جسم، سختـی سطحی و مقاومت به سایش آن را بالامی برند. این درحالی است که مغز قطعه کار همچنان از سختی پایین تر و در نتیجه تافنس مناسبی برخوردار خواهد بود.

  • کربونایترایدینگ گازی

    عملیاتی است که در آن با وارد کــردن کربن و نیتروژن به صورت هم زمان در قـشر سطحــی آلیاژ، سخــتی سطحی و خصوصا مقاومت به سایش آن را بالا می برند.

  • نیتروکربورایزینگ گازی

    نوعی عملیات سخت کاری سطحی است به گونه‌ای که در این عملیات، طی یک فرآیند تروشیمیایی، عنصر نیتروژن و اندکی کربن و اکسیژن از سطح بیرونی قطعه به داخل آن نفوذ کرده و باعث بالا رفتن سختی و مقاومت سایش در لایه سطحی و همچنین افزایش عمر خستگی محصول می‌گردد.

  • نیتراته گازی

    فرآیندی است که در آن نفوذ عنصــر نیتــــروژن در سطـــح آلیاژ باعث بالا رفتن سختی لایه سطحی جسم می گردد.

  • نرمالیزه

    این عملیات شامل گرم کردن قطعه تا دمای پایداری فاز آستنیت و خنک کاری آن در هوای آزاد بوده و هدف از ان بدست آوردن ساختاری با دانه‌های ریز و هم‌محور و خواص مکانیکی و ماشین کاری مناسب است.

  • آنیل

    عملیات حرارتی است شامل نگهداری جسم در درجه حرارت مناسب جهت نرم شدن (کاهش سختی) و یکنواخت شدن ساختار وآزادشـدن تنش های باقیمانده در آن. پدیده های تبلور مجدد و رشد بلورهای هم محور عاری از تنش از جمله اثرات جنبی عملیات آنیلینگ است.

  • بازگشت

    عملیاتی است شامل حرارت دادن آلیاژ سخت کاری شده در درجه حرارتی نــسـبـتا پایین (زیر AC3) به منظور کاهش سختی و افزایش تافنس.

  • تنش‌زدایی

    به منظور به حداقل رساندن تنش‌های پس‌ماند موجود در قطعه (ناشی از ماشین کاری، جوشکاری و ...) انجام میگردد. این عملیات خطر تابیدگی و تغییرات ابعادی در ضمن سرویس دهی یا عملیات بعدی را کاهش میدهد.

  • آستمپرینگ

    نوعی عملیات حرارتی است که در ان قطعه کار پس از آتینه شدن به سرعت تا نزدیکی دمای استحاله مارتنزیتی سرد شده و تا مدت طولانی در ان دما نگهداری میگردد تا استحاله بینیتی به وقوع بپیوندد. سپس تا دمای محیط خنک میشود. این عملیات برای فولادهای پر آلیاژ و پرکربن مناسب می‌باشد، به گونه‌ای که میزان تابیدگی، احتمال بروز ترک و تنش‌های باقی مانده به حداقل می‌رسد.

  • مارتمپرینگ

    نوعی عملیات حرارتی سخت کاری است که در آن قطعه کار پس از آستینه شدن، به سرعت تا نزدیکی دمای شروع استحاله مارتنزیتی سرد شده و در آن دما نگهداری میگردد تا تمامی بخشهای قطعه هم دما گردد. سپس به آرامی تا دمای محیط خنک میشود. ساختار نهایی مارتنزیت بوده واحتمال وجود ترک و تابیدگی و تنش های باقی مانده به حداقل ممکن کاهش پیدا میکند.

  • پیرسازی

    فرآیند حرارتی است که طی آن رسوبات آلیاژی در ساختار زمینه ایجاد شده و خواص مکانیکی قطعه افزایش می‌یابد.

  • آنیل محلولی

    عملیات حرارتی است که در آن آلیاژ رابه مدت کافی در درجه حرارت بالا نگهداری نموده (به گونه ای که تمام یا قسمتی از فاز دوم در فاز زمینه حل شود) و سپس به منظور ایجاد محلول فوق اشبـاع آن را سریع سرد می نمایند. این عملیات مقدمه عملیات پیر سازی است.

  • سخت کاری رسوبی

    نوعی عملیات حرارتی است که با مکانیزم تشکیل کمترل شده جوانه ذرات فاز دوم و رسوب آن در زمینه، استحکام و سختی قطعه کار بالا رفته و در عین حال تابیدگی و اعوجاج نحصول نیز به حداقل می‌رسد.

  • همگن کردن

    عملیات حرارتی است شامل نگهداشتن آلیاژ به مدت کافی در درجــه حرارت بالا، برای یکنواخت کردن ترکیب و ساختار آن توسط فرآیندهای نفوذی و انحلالی. این عملیات بخصوص پـس از ریخته گری به منظور حذف ساختار دندریتی و از بین بردن جدایش عناصر آلیاژی انجام می پذیرد.

مشاهده ادامه

گواهینامه‌ها

مشتریان

تماس با ما

نشانی: تهران، کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج، بلوار ایران خودرو، خیابان زامیاد، کوچه آبان ۷، پلاک ۱۷

تلفن تماس: ۴۴۹۲۲۸۰۱-۲

پذیرش و مهندسی: ۰۹۳۰۹۵۲۲۰۰۹

فروش: ۰۹۹۰۳۳۵۵۱۹۴

برنامه ریزی: ۰۹۳۰۹۵۲۲۰۰۵

حسابداری: ۰۹۰۵۸۰۱۵۷۷۲

تلفکس: ۴۴۹۲۳۰۲۸

کدپستی: ۱۳۸۶۱۷۴۸۴۵

ایمیل: info@hararatsazpooya.com